Ce livre en noir et blanc très bien est l’oeuvre d’un photographe qui s’est posté avec son appareil dans le quartier d’Asakusa à Tokyo, quartier oû se trouve un temple Senso-ji qui attire les touristes de tout le Japon mais aussi quartier des plaisirs.
Il a photographié pendant quelques décades les gens qui passaient devant son objectif. Le résultat est une synthèse extraordinaire de l’humanité. Ce qui compte n’est pas le décor quasiment toujours le même bout de mur, mais les gens tous différents avec leur personnalités, leurs façons de s’habiller, des pauvres et des riches, nous sommes loin du Japon aseptisé et dépersonnalisé que l’on nous a souvent présenté.
The Asakusa quarter of Tokyo was once home to the city’s historic pleasure palaces, and today embraces a stubbornly independent popular culture that encompasses traditional comedy theater and houses of erotic entertainment. Asakusa attracts outcasts from Japan’s modern consumer society and is also the home of the famous Senso-ji temple, which attracts floods of tourists from around the country. Over the past two decades, Hiroh Kikai has created an extensive and unforgettable series of street portraits from the enormous flow of people passing through the district. Posed against the bare walls of the Senso-ji temple, these strong, severe, lonely studies radiate a shared sense of hard-won, idiosyncratic individuality.
The photographs are accompanied by Kikai’s own pithy, sometimes humorous descriptions of his subjects. Taken together, Kikai’s Asakusa portraits amount to a classic meditation upon the timeless complexities of the human condition.
Langue : Anglais
Éditeur : Steidl Publishing
Date de Publication : Septembre 2008
Type Reliure : Relié
Pages : 220
ISBN 10 : 3865216013
ISBN 13 : 978-3865216014